Savon radan alkuperäisiin kuulunut Harjun asemarakennus tuhoutui tulipalossa elokuussa 2007. Harju oli 1900-luvun alussa Suomen vilkkaimpia tavara-asemia, kun Voikkaan paperitehtaan lähetykset kulkivat sen kautta. Myöhemmin Voikkaa sai rautatieyhteyden Harjunjoen pohjoispuolelta, Haarankallion entisen seisakkeen tienoilta. Tämä rata, josta 1960-luvulta haarautui yhteys myös Kuusankoskelle (Kuusaanniemi) ja Kouvolaan synnytti siis toisen yhteyden Savon radalta Kouvolaan. Yhteys Savon radalle kuitenkin purettiin tarpeeettomana 1980-luvulla, mutta osuus Kouvola-Kuusankoski-Voikkaa on edelleen vilkkaassa käytössä. Joskus liikennetilanteen vaatiessa, todennäköisesti 1970-luvun alussa, muistan päässeeni matkaamaan Kuopion pikajunallakin eli "Kalakukolla" tätä kautta kohti Savoa. Vuonna 1889 valmistuneesta asemarakennuksesta on säilynyt kuva mm. Kymi-yhtiön keskusarkistossa. Alemmalla videolla, joka päättyy Haarankallion entisen seisakkeen paikkeilla, erottuu maastosta myös vanha Voikkaan radan pohja.